Potřebuješ poradit?
Máš sebemenší problém či dotaz? S radostí ti poradíme!
Náš tým je připraven.
Profesor Ivan Kalaš je vedoucím Katedry základů vyučování informatiky na fakultě matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského v Bratislavě. Věnuje se pedagogickému výzkumu v oblasti teorie vyučování informatiky. Už více jak 20 let spolupracuje při budování předmětů informatika v primárním a sekundárním vzdělávání. Je spoluautorem učebnic a učebních materiálů pro informatiku, a též knih o dětském programování. Je zapojený do vývoje edukačních softwarů a edukačních programovacích prostředí pro děti a žáky každého věku, jako například Comenius Logo, Cirkus Šaša Tomáša, Vizuálne zlomky, RNA alebo Imagine Logo.
Působí na Katedře aplikované informatiky na Fakultě matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského v Bratislavě. Problematice vyučování informatiky se věnuje téměř 40 let, hlavně vývoji pedagogických základních dokumentů, tvorbě učebnic a softwaru, vzdělávání pedagogů, podpoře talentů, a to nejen na základních, ale také na středních školách.
Martina Maněnová působí jako vedoucí oddělení primárního vzdělávání na Ústavu primární, preprimární a speciální pedagogiky na Pedagogické fakultě Univerzity Hradec Králové a současně učí na ZŠ a MŠ Úprkova v Hradci Králové na 1. stupni informatiku. Je také členem Národního kabinetu pro předškolní a prvostupňové vzdělávání projektu SYPO NPI ČR, Vědecké rady PedF Ostravské Univerzity, oborové rady doktorského studijního programu Didaktika primárního přírodovědného vzdělávání PeDF UJEP a oborové rady doktorského studijního programu ICT ve vzdělávání PřF UHK. Vydala celkem 118 publikací zaměřených na pedagogiku, ICT ve výuce, práci učitele.
Dlouhodobě využívá možnosti Cloud computingu a Google nástrojů ve výuce. V současné době působí jako ředitel na ZŠ a MŠ Děčín IV, Máchovo nám. 688/11, p. o. Řadu let se aktivně věnuje oblasti ICT (rozvoji digitální a informační gramotnosti, informatickému myšlení) v prostředí školy. Působí jako lektor prezenčních i e-learningových kurzů z této oblasti. Má také řadu zkušeností z projektů zaměřujících se na oblast ICT ve vzdělávání. Je členem JŠI a zakladatelem GEG Děčín. Zajímá se o praktické využití myšlenkových map a vizuálního myšlení ve školním prostředí.
Učí informatiku na střední škole (Kombinované lyceum Březová) a jednou týdně operační systémy na SPŠ Hradební v Hradci Králové. Je i lektor, ajťák, jůtůber 🙂 a správce facebookové skupiny Výuka informatiky. Má dlouholeté praktické zkušenosti s e-learningem, online vzděláváním a využíváním technologií ve výuce.
Je propagátorem výuky moderní informatiky pomocí programovatelných robotických hraček (Beebot, Bluebot, Ozobot, Lego WeDo, Lego Mindstorm, Micro:bit), 3D tiskáren a dalších technických zařízení. Od roku 2020 učí informatiku od 3. třídy metodou profesora Kalaše. Zároveň je garantem Technického klubu v Litvínově v oblasti digitální gramotnost.
Sociální pedagog, učitel a vysokoškolský pedagog. Autor knihy Digitální pohádky pro (ne)poučitelné děti a (ne)znalé dospělé. Zabývá se aktuálními trendy ve vzdělávání. Má praktické zkušenosti s přímou prací se třídou. Lektoruje témata z oblasti práce s třídním klimatem, primární prevence rizikového chování, inspirace pro třídnické hodiny atd. Je odborník na nové formy rizikového chování a jeho prevenci (online rizikové chování, ohrožení dětí výzvami současného světa, nové formy závislostí atd.). Zabývá se využitím digitálních nástrojů ve vzdělávání: digitální aplikace ve výuce, únikové hry, online wellbeing atd.
Působí na gymnáziu ve Žďáře nad Sázavou a lektoruje školení pro učitele se zaměřením na 3D tisk a další moderní technologie – baví ho propojovat moderní technologie a vzdělávání. Kromě lektorování a učení se věnuje vývoji webových aplikací. Pro Hejného metodu vyvíjí systém elektronických učebnic (H-Edu.cz).
Působí jako zástupce ředitele na základní škole, dále lektor pro NPI ČR ve vzdělávacích programech ICT koordinátor a digitální kompetence v matematice a jako místopředseda krajského kabinetu IPs Kurikulum Ústeckého kraje. Vystudoval učitelství pro 2. stupeň ZŠ na Pedagogické fakultě UJEP, Funkční studium pro ředitele a zástupce ředitele na NIDV a Koordinaci v oblasti informačních a komunikačních technologií na Pedagogické fakultě TUL.
Byl garantem učitelských studijních programů na Trnavské univerzitě, autor odborných publikací o přírodovědném vzdělávání včetně konstruktivistických přístupů, spolutvůrcem programů kontinuálního vzdělávání (IBSE), školitelem PhD. prací více členek týmu projektu ExpEdice - Zkoušej, zkoumej, poznávej! s konstruktivistickým zaměřením (R. Tothová, K. Kotuľáková, R. Schubertová, J. Bronerská). Podílí se na evaluaci projektu, se svými studenty připravuje učební aktivity s chemickým obsahem.
Vystudoval učitelství biologie a zeměpisu na Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy v Praze. V roli učitele obou předmětů působil deset let. Od roku 2013 působí na Katedře biologie Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci, kde se profesně věnuje didaktice biologie. V projektu ExpEdice spolupracuje na přípravě českého vydání badatelských pracovních učebnic přírodopisu.
Lukáš je zástupce zástupce ředitele na ZŠ a MŠ Kladno, Zd. Petříka 1756, kde učí 21 let fyziku a informatiku. Je koordinátorem ICT, ŠVP a lektorem NPI. K ExpEdici se dostal přes novou informatiku, kterou učí konstruktivistickým přístupem od roku 2020. Do projektu ExpEdice se zapojil od samého začátku, kdy H-edu přineslo tento program do ČR. Ve svých třídách učí s ExpEdicí fyziku druhým rokem a to v 6. a 7. ročníku. Pro učitele fyziky v rámci ExpEdice vede pravidelná on-line kluby, kde sdílíme vzájemné zkušenosti z výuky.
Dominika Koperová působí na Katedře chemie a didaktiky chemie Univerzity Karlovy, kde se věnuje přípravě budoucích učitelů chemie. Už během doktorského studia (na Slovensku) učila na základních školách a jejím cílem bylo, aby se žáci „méně učili nazpaměť“ a více skutečně porozuměli tomu, co se učí. Kromě výuky na univerzitě lektoruje kurzy pro učitele ve spolupráci s organizací Indícia, n. o. a H-edu, s.r.o. Kromě specializace v didaktice chemie studovala učitelství chemie a biologie a absolvovala několik školení zaměřených na induktivní přírodovědné vzdělávání. Věnuje se výzkumu v oblasti didaktiky chemie, učitelství a přípravy budoucích pedagogů. Ve výuce preferuje výzkumně orientovaný a konstruktivistický přístup, který podporuje samostatné objevování poznatků žáky.
K projektu ExpEdice směřovala celou svojí profesionální kariérou. Působila na Státním pedagogickém ústavu a v roce 1993 se naskytla možnost zapojení Slovenska do mezinárodního programu vyučování přírodovědných předmětů - FAST. Později, z pověření University of Hawaii, která byla tvůrcem programu FAST, se stala jeho ředitelkou na Slovensku. Sama tento program učila 18 let střídavě na gymnáziu na Tomášikovej ul.. a později na gymnáziu na Vazovově ul.. v Bratislavě. Tuto zkušenost využila jednak při přípravě budoucích učitelů fyziky na FMFI UK a také jako hlavní autor učebnic fyziky pro ZŠ vydaných v r. 2010. 2010 -12. Má bohatou publikační činnost a množství ocenění za pedagogickou práci.
Martina učí ExpEdicí fyziku a chemii na ZŠ Fándlyho ve slovenském Pezinku. Do pilotáže koncepce vyučování přírodních věd ExpEdice - zkoušej, zkoumej, poznávej! je zapojena už šestým rokem. Pravidelně se s ní můžete potkávat na seminářích fyziky i chemie a o svoje zkušenosti s ExpEdicí se dělí i na našich on-line klubech.
Akademické tituly získala v oboru Pedagogika se zaměřením na konstruktivistickou didaktiku přírodovědných předmětů. Dlouhodobě se věnuje pedagogickému výzkumu – zejména v oblasti didaktiky přírodovědných předmětů a všeobecné didaktiky. Působila jako výzkumná pracovnice na SPU, jako vysokoškolský pedagog a výzkumná pracovnice na Pedagogické fakultě UK v Bratislavě. V rámci základního školství a osmiletých gymnázií v minulosti vyučovala integrovaný předmět FAST (integrované přírodovědné předměty, konstruktivistická metodika výuky). V současnosti učí fyziku na spojené škole zahrnující ZŠ i osmileté gymnázium. Je spoluautorkou v projektu ExpEdice - zkoušej, zkoumej, poznávej, kde se věnuje obsahu fyziky.
Při výuce se věnuje zejména metodám, které podporují konstruktivistický přístup a nabízejí prostor pro rozvoj dovedností. Od roku 2017 je zapojena do pilotáže učebnic ExpEdice v předmětech biologie a chemie. Tyto předměty také vyučuje na ZŠ Felix v Bratislavě.
Učitelka slovenského jazyka a dějepisu, mentorka a lektorka v Regionálním centru podpory učitelů. Má bohaté zkušenosti ze základní školy, kde působila i jako specialistka na výchovu a vzdělávání. Zaměřuje se na čtenářskou gramotnost, propojení formálního a neformálního učení, formativní hodnocení a mentoring. Spolupracovala na tvorbě inovativních metodik a testových úloh pro národní testování. Aktivně se věnuje literatuře, zážitkovému učení a osobnostnímu rozvoji učitelů i žáků. Věří v učení jako cestu objevování a sílu dobře položených otázek.
Vystudovala dějepis a ruský jazyk na Filozofické fakultě UK v Bratislavě, později si rozšířila aprobaci o etickou výchovu. Učila na ZŠ i SŠ, zaměřovala se na společenskovědní předměty. Působila jako lektorka a trenérka v oblasti multikulturní výchovy, lidských práv, globálního vzdělávání a prevence rizikového chování. Spolupracovala s organizacemi jako MPC, IUVENTA či Člověk v ohrožení. Má zkušenosti i jako ředitelka gymnázia a soukromé ZŠ. Dnes mentoruje učitele v Regionálním centru podpory a propojuje formální a neformální vzdělávání. Věří v sílu zážitku a radost z učení.
Máš sebemenší problém či dotaz? S radostí ti poradíme!
Náš tým je připraven.