Potřebuješ poradit?
Máš sebemenší problém či dotaz? S radostí ti poradíme!
Náš tým je připraven.
Připoj se k nám na některé z našich letních škol pro učitele, kde se potkáš s tvůrci učebnic, špičkovými lektory ze světa informatiky a digitálních kompetencí i s odborníky z přírodních věd!
Kolik nás letos bude? 300+
Seznámíš se a získáš znalosti a dovednosti v unikátních metodách z koncepce Informatiky s Emilem: Programování s Emilem, Robotika s Emou, Živý sešit a další. Tyto metody jsou snadné i pro učitele bez informatické průpravy a zároveň v nich najdeš gradované úlohy pro začínající žáky i pro “malé programátory”. Vyber si ze 4 programů s různým zaměřením.
Seznámíš se s badatelsko-výzkumnou výukovou metodou a koncepcí učebnic ExpEdice - zkoušej, zkoumej, poznávej! S ExpEdicí se naučíš efektivně propojovat výuku přírodních věd. Vyber si z programů, které budou zaměřeny primárně na jednu oblast.
Profesor Ivan Kalaš je vedoucím Katedry základů vyučování informatiky na fakultě matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského v Bratislavě. Věnuje se pedagogickému výzkumu v oblasti teorie vyučování informatiky. Už více jak 20 let spolupracuje při budování předmětů informatika v primárním a sekundárním vzdělávání. Je spoluautorem učebnic a učebních materiálů pro informatiku, a též knih o dětském programování. Je zapojený do vývoje edukačních softwarů a edukačních programovacích prostředí pro děti a žáky každého věku, jako například Comenius Logo, Cirkus Šaša Tomáša, Vizuálne zlomky, RNA alebo Imagine Logo.
Působí na Katedře aplikované informatiky na Fakultě matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského v Bratislavě. Problematice vyučování informatiky se věnuje téměř 40 let, hlavně vývoji pedagogických základních dokumentů, tvorbě učebnic a softwaru, vzdělávání pedagogů, podpoře talentů, a to nejen na základních, ale také na středních školách.
Martina Maněnová působí jako vedoucí oddělení primárního vzdělávání na Ústavu primární, preprimární a speciální pedagogiky na Pedagogické fakultě Univerzity Hradec Králové a současně učí na ZŠ a MŠ Úprkova v Hradci Králové na 1. stupni informatiku. Je také členem Národního kabinetu pro předškolní a prvostupňové vzdělávání projektu SYPO NPI ČR, Vědecké rady PedF Ostravské Univerzity, oborové rady doktorského studijního programu Didaktika primárního přírodovědného vzdělávání PeDF UJEP a oborové rady doktorského studijního programu ICT ve vzdělávání PřF UHK. Vydala celkem 118 publikací zaměřených na pedagogiku, ICT ve výuce, práci učitele.
Dlouhodobě využívá možnosti Cloud computingu a Google nástrojů ve výuce. V současné době působí jako ředitel na ZŠ a MŠ Děčín IV, Máchovo nám. 688/11, p. o. Řadu let se aktivně věnuje oblasti ICT (rozvoji digitální a informační gramotnosti, informatickému myšlení) v prostředí školy. Působí jako lektor prezenčních i e-learningových kurzů z této oblasti. Má také řadu zkušeností z projektů zaměřujících se na oblast ICT ve vzdělávání. Je členem JŠI a zakladatelem GEG Děčín. Zajímá se o praktické využití myšlenkových map a vizuálního myšlení ve školním prostředí.
Učí informatiku na střední škole (Kombinované lyceum Březová) a jednou týdně operační systémy na SPŠ Hradební v Hradci Králové. Je i lektor, ajťák, jůtůber 🙂 a správce facebookové skupiny Výuka informatiky. Má dlouholeté praktické zkušenosti s e-learningem, online vzděláváním a využíváním technologií ve výuce.
Je propagátorem výuky moderní informatiky pomocí programovatelných robotických hraček (Beebot, Bluebot, Ozobot, Lego WeDo, Lego Mindstorm, Micro:bit), 3D tiskáren a dalších technických zařízení. Od roku 2020 učí informatiku od 3. třídy metodou profesora Kalaše. Zároveň je garantem Technického klubu v Litvínově v oblasti digitální gramotnost.
Sociální pedagog, učitel a vysokoškolský pedagog. Autor knihy Digitální pohádky pro (ne)poučitelné děti a (ne)znalé dospělé. Zabývám se aktuálními trendy ve vzdělávání. Mám praktické zkušenosti s přímou prací se třídou. Lektoruji témata z oblasti práce s třídním klimatem, primární prevence rizikového chování, inspirace pro třídnické hodiny atd. Jsem odborník na nové formy rizikového chování a jeho prevenci (online rizikové chování, ohrožení dětí výzvami současného světa, nové formy závislostí atd.). Zabývám se využitím digitálních nástrojů ve vzdělávání: digitální aplikace ve výuce, únikové hry, online wellbeing atd.
Působí na gymnáziu ve Žďáře nad Sázavou a lektoruje školení pro učitele se zaměřením na 3D tisk a další moderní technologie – baví ho propojovat moderní technologie a vzdělávání. Kromě lektorování a učení se věnuje vývoji webových aplikací. Pro Hejného metodu vyvíjí systém elektronických učebnic (H-Edu.cz).
Působí jako zástupce ředitele na základní škole, dále lektor pro NPI ČR ve vzdělávacích programech ICT koordinátor a digitální kompetence v matematice a jako místopředseda krajského kabinetu IPs Kurikulum Ústeckého kraje. Vystudoval učitelství pro 2. stupeň ZŠ na Pedagogické fakultě UJEP, Funkční studium pro ředitele a zástupce ředitele na NIDV a Koordinaci v oblasti informačních a komunikačních technologií na Pedagogické fakultě TUL.
Lektorka, mentorka, průvodkyně rozvojem dětí, pedagogů i celých škol. Vystudovala učitelství pro 1. stupeň na PedF UK v Praze a obor dramatická výchova na DAMU. Během studia se zaměřila na konstruktivistický styl výuky, a její srdeční záležitostí se stala výuka matematiky Hejného metodou, program Čtením a psaním ke kritickému myšlení, kooperativní učení a formativní hodnocení. Má desetiletou zkušenost na 1. stupni ZŠ. Je certifikovanou lektorkou výuky matematiky Hejného metodou a zabývá se vzděláváním a podporou učitelů. Zastává roli průvodkyně škol v Nadačním fondu Eduzměna i lektorky v H-Edu. V současné době se věnuje zavádění inovací do škol, rozvoji digitálních kompetencí napříč předměty a zkoumání klíčových jevů proměňujících vzdělávání.
Byl garantem učitelských studijních programů na Trnavské univerzitě, autor odborných publikací o přírodovědném vzdělávání včetně konstruktivistických přístupů, spolutvůrcem programů kontinuálního vzdělávání (IBSE), školitelem PhD. prací více členek týmu projektu ExpEdice - Zkoušej, zkoumej, poznávej! s konstruktivistickým zaměřením (R. Tothová, K. Kotuľáková, R. Schubertová, J. Bronerská). Podílí se na evaluaci projektu, se svými studenty připravuje učební aktivity s chemickým obsahem.
Lukáš je zástupce zástupce ředitele na ZŠ a MŠ Kladno, Zd. Petříka 1756, kde učí 21 let fyziku a informatiku. Je koordinátorem ICT, ŠVP a lektorem NPI. K ExpEdici se dostal přes novou informatiku, kterou učí konstruktivistickým přístupem od roku 2020. Do projektu ExpEdice se zapojil od samého začátku, kdy H-edu přineslo tento program do ČR. Ve svých třídách učí s ExpEdicí fyziku druhým rokem a to v 6. a 7. ročníku. Pro učitele fyziky v rámci ExpEdice vede pravidelná on-line kluby, kde sdílíme vzájemné zkušenosti z výuky.
Dominika Koperová působí na Katedře chemie a didaktiky chemie Univerzity Karlovy, kde se věnuje přípravě budoucích učitelů chemie. Už během doktorského studia (na Slovensku) učila na základních školách a jejím cílem bylo, aby se žáci „méně učili nazpaměť“ a více skutečně porozuměli tomu, co se učí. Kromě výuky na univerzitě lektoruje kurzy pro učitele ve spolupráci s organizací Indícia, n. o. a H-edu, s.r.o. Kromě specializace v didaktice chemie studovala učitelství chemie a biologie a absolvovala několik školení zaměřených na induktivní přírodovědné vzdělávání. Věnuje se výzkumu v oblasti didaktiky chemie, učitelství a přípravy budoucích pedagogů. Ve výuce preferuje výzkumně orientovaný a konstruktivistický přístup, který podporuje samostatné objevování poznatků žáky.
K projektu ExpEdice směřovala celou svojí profesionální kariérou. Působila na Státním pedagogickém ústavu a v roce 1993 se naskytla možnost zapojení Slovenska do mezinárodního programu vyučování přírodovědných předmětů - FAST. Později, z pověření University of Hawaii, která byla tvůrcem programu FAST, se stala jeho ředitelkou na Slovensku. Sama tento program učila 18 let střídavě na gymnáziu na Tomášikovej ul.. a později na gymnáziu na Vazovově ul.. v Bratislavě. Tuto zkušenost využila jednak při přípravě budoucích učitelů fyziky na FMFI UK a také jako hlavní autor učebnic fyziky pro ZŠ vydaných v r. 2010. 2010 -12. Má bohatou publikační činnost a množství ocenění za pedagogickou práci.
Martina učí ExpEdicí fyziku a chemii na ZŠ Fándlyho ve slovenském Pezinku. Do pilotáže koncepce vyučování přírodních věd ExpEdice - zkoušej, zkoumej, poznávej! je zapojena už šestým rokem. Pravidelně se s ní můžete potkávat na seminářích fyziky i chemie a o svoje zkušenosti s ExpEdicí se dělí i na našich on-line klubech.
Akademické tituly získala v oboru Pedagogika se zaměřením na konstruktivistickou didaktiku přírodovědných předmětů. Dlouhodobě se věnuje pedagogickému výzkumu – zejména v oblasti didaktiky přírodovědných předmětů a všeobecné didaktiky. Působila jako výzkumná pracovnice na SPU, jako vysokoškolský pedagog a výzkumná pracovnice na Pedagogické fakultě UK v Bratislavě. V rámci základního školství a osmiletých gymnázií v minulosti vyučovala integrovaný předmět FAST (integrované přírodovědné předměty, konstruktivistická metodika výuky). V současnosti učí fyziku na spojené škole zahrnující ZŠ i osmileté gymnázium. Je spoluautorkou v projektu ExpEdice - zkoušej, zkoumej, poznávej, kde se věnuje obsahu fyziky.
Ve své výuce dává dětem výzvy podle jejich potřeb tak, aby objevily krásy matematiky. Snaží se, aby každého žáka motivovala, ukázala jim možnosti, které matematika nabízí, protože je přesvědčena, že kladný vztah k předmětu a zažívaná radost při výuce jsou tou nejlepší vnitřní motivací pro všechny. Petra je třídní učitelkou na ZŠ Slatiňany, kde zároveň vyučuje matematiku, je inspirativní učitelkou ceny GTP CZ 2020, spolupracuje s Akademií Libchavy, H-mat o.p.s., NPI ČR a Sférou Pardubice.
Máš sebemenší problém či dotaz? S radostí ti poradíme!
Náš tým je připraven.