Letní školu „Učitelský restart” jsme připravili pro Tebe, zejména pokud chceš načerpat inpiraci a prohloubit své pedagogické dovednosti na 1. stupni základní školy. Prostřednictvím modelových lekcí z matematiky, českého jazyka a vlastivědy se zaměříme na rozvoj klíčových kompetencí žáků a na efektivní výuku. Nabídneme Ti praktické ukázky, metodiky a nástroje, které lze ihned využít ve výuce. Osvěžíš se moderními pedagogickými metodami, jež umožňují individuální přístup k žákům, rozvíjejí jejich samostatnost a schopnost argumentace. V jednotlivých lekcích propojíme teorii s praxí a nabídneme prostor pro sdílení zkušeností.
Letní škola je vhodná i pro ty, kteří se vrací do školství například po mateřské dovolené na 1.stupeň ZŠ.
Zažiješ si metody kritického myšlení v hodinách českého jazyka na vlastní kůži. Seznámíš se s modelem EUR a jak jej využít pro efektivní plánování nejen pro rozvoj čtenářství.
Vyzkoušíš si jak vést hodiny matematiky konstruktivisticky, i když třeba nemůžeš využívat učebnice Hejného metody. Dozvíš se, které klíčové kompetence můžeš rozvíjet i v hodinách matematiky.
Na modelových lekcích z vlastivědy si vyzkoušíš kooperativní metody učení. Získáš inspiraci jak v hodinách vlastivědy rozvíjet klíčové kompetence digitální, kulturní a k občanství.
V novém RVP má velký prostor formativní hodnocení, které není pouhou alternativou ke známkám. Získáš vhled do strategií formativního hodnocení tak, aby měly efekt na výsledky.
Zjisti, jak efektivně využívat umělou inteligenci ve výuce i při tvorbě příprav! Prozkoumáme užitečné nástroje, zaměříme se na výhody i rizika a otevřeme diskusi o etických, didaktických a legislativních otázkách spojených s umělou inteligencí. Přidej se a objev, jak umělá inteligence může obohatit Tvou výuku.
Termín: 6. 8. – 8. 8. 2025
Časová dotace: 24 x 45 minut
Místo konání: Hotel Luna, Kouty u Ledče nad Sázavou
Možnosti financování: lze využít prostředky ze šablon osobnostně sociálního rozvoje pracovníků ve vzdělávání a Podpory inovativního vzdělávání žáků.
Jak se do hotelu dostanete? Nejlépe vlastním autem nebo spolujízdou. V případě zájmu Tě propojíme s dalšími účastníky na spolujízdu.
① Vhled do klíčových kompetencí žáků a JAK konkrétně je rozvíjet
② Orientace v profesních kompetencích pedagoga 21. století
③ Praktické ukázky a modelové lekce
④ Formativní přístup k výuce
⑤ Propojení teorie s praxí a prostor pro sdílení zkušeností
Pozvěte i kolegu nebo kolegyni na letní školu H-edu! Naše letní školy pokrývají témata od informatiky přes digitální kompetence až po chemii, fyziku a matematiku. Prozkoumat kompletní nabídku může zde.
Lektorka, mentorka, průvodkyně rozvojem dětí, pedagogů i celých škol. Vystudovala učitelství pro 1. stupeň, během studia se zaměřila na konstruktivistický styl výuky. Je certifikovanou lektorkou výuky matematiky Hejného metodou a zabývá se vzděláváním a podporou učitelů. Zastává roli průvodkyně škol v Nadačním fondu Eduzměna i lektorky v H-Edu.
Učitelka 1. stupně ZŠ, lektorka programu RWCT (Reading and Writing for Critical Thinking) a facilitátorka supervizní metody Wanda. Vystudovala učitelství pro 1. stupeň se zaměřením na anglický jazyk a speciální pedagogiku. Má rozmanité zkušenosti s výukou dětí, kde uplatňuje moderní pedagogické přístupy zaměřené na aktivní učení. Důležitými principy jsou pro ni respekt a důvěra. Kromě práce s dětmi se věnuje i podpoře učitelů.
Vystudovala učitelství pro 1., 2. a 3. stupeň (matematika, TV). Je certifikovanou lektorkou výuky matematiky Hejného metodou, mentorkou a koučkou. Individuální a respektující přístup k dětem i dospělým je pro ni klíčový, stejně jako důvěra, bezpodmínečné přijetí a zachování si radosti z objevování. Ve své výuce využívá respektující konstruktivistický přístup, vrstevnické kooperativní učení, metody kritického myšlení a formativní hodnocení.