23.–25. srpna 2023, 24 × 45 minut, Lísek u Bystřice nad Pernštejnem
Datum: 23.–25. 8. 2023
Místo konání: Lísek u Bystřice n. Pernštejnem
Rozsah: 24 x 45 minut
Akreditace: Seminář je akreditovaný v systému DVPP pod číslem jednacím MSMT-1102/2023-2.
Na letní škole s Emilem a Emou se seznámíte a nasbíráte zkušenosti s novou informatikou a digitálními kompetencemi.
Je určena pro všechny učitele 1. stupně základních škol.
Nemusíte mít žádné předcházející znalosti programování či informatiky. Jen chuť inovovat a zprostředkovat tento výjimečný zážitek svým žákům – každému jednomu ve třídě.
Program je sestaven z odborných přednášek a workshopů věnujících se konceptu nové informatiky a jejího zapojení do ŠVP.
Jako nadstavbové dílny v případě zájmu:
Setkáme se v malebném zákoutí kraje Vysočina uprostřed luk a lesů na břehu Skalského rybníka v prostorách hotelu Skalský dvůr.
Profesor Ivan Kalaš je vedoucím Katedry základů vyučování informatiky na fakultě matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského v Bratislavě.
Věnuje se pedagogickému výzkumu v oblasti teorie vyučování informatiky. Už více jak 20 let spolupracuje při budování předmětů informatika v primárním a sekundárním vzdělávání. Je spoluautorem učebnic a učebních materiálů pro informatiku, a též knih o dětském programování.
Je zapojený do vývoje edukačních softwarů a edukačních programovacích prostředí pro děti a žáky každého věku, jako například Comenius Logo, Cirkus Šaša Tomáša, Vizuálne zlomky, RNA alebo Imagine Logo.
Působí jako členka odborné pracovní skupiny pro digitální vzdělávání IKAP A2 a v dalších projektech zaměřujících se na předškolní vzdělávání a čtenářskou gramotnost.
Na Pedagogické fakultě Karlovy univerzity vystudovala učitelství pro 1. stupeň ZŠ a pedagogiku předškolního věku. Od roku 2014 je ředitelkou malotřídky ZŠ a MŠ Liběšice. Do výuky zapojuje prvky muzikoterapie.
Martina Maněnová působí jako vedoucí oddělení primárního vzdělávání na Ústavu primární, preprimární a speciální pedagogiky na Pedagogické fakultě Univerzity Hradec Králové a současně učí na ZŠ a MŠ Úprkova v Hradci Králové na 1. stupni informatiku.
Je také členem Národního kabinetu pro předškolní a prvostupňové vzdělávání projektu SYPO NPI ČR, Vědecké rady PedF Ostravské Univerzity, oborové rady doktorského studijního programu Didaktika primárního přírodovědného vzdělávání PeDF UJEP a oborové rady doktorského studijního programu ICT ve vzdělávání PřF UHK.
Vydala celkem 118 publikací zaměřených na pedagogiku, ICT ve výuce, práci učitele.
Učí informatiku na gymnáziu ve Žďáře nad Sázavou a má zde také funkci ICT koordinátora. Dříve učil i zeměpis a matematiku, které vystudoval.
Lektoruje školení pro učitele se zaměřením na 3D tisk a další moderní technologie – baví ho propojovat moderní technologie a vzdělávání.
Kromě lektorování a učení se věnuje vývoji webových aplikací. Pro Hejného metodu vyvíjí systém elektronických učebnic (H-edu.cz).
Je propagátorem výuky moderní informatiky pomocí programovatelných robotických hraček (Beebot, Bluebot, Ozobot, Lego WeDo, Lego Mindstorm, Micro:bit), 3D tiskáren a dalších technických zařízení.
Od roku 2020 učí informatiku od 3. třídy metodou profesora Kalaše. Zároveň je garantem Technického klubu v Litvínově v oblasti digitální gramotnost.
Působí jako člen expertního týmu pro digitální gramotnost IKAP A2 Ústeckého kraje, jako lektor pro NPI ČR ve vzdělávacím programu ICT koordinátorů a místopředseda krajského kabinetu ICT Ústeckého kraje a vedoucí oblastního kabinetu ICT na Litoměřicku v projektu SYPO.
Vystudoval učitelství pro 2. stupeň ZŠ na Pedagogické fakultě UJEP, Funkční studium pro ředitele a zástupce ředitele NIDV a Koordinaci v oblasti informačních a komunikačních technologií na Pedagogické fakultě TUL.
Dlouhodobě využívá možnosti Cloud computingu a Google nástrojů ve výuce.
V současné době působí jako ředitel na ZŠ a MŠ Děčín IV, Máchovo nám. 688/11, p. o.
Řadu let se aktivně věnuje oblasti ICT (rozvoji digitální a informační gramotnosti, informatickému myšlení) v prostředí školy. Působí jako lektor prezenčních i e-learningových kurzů z této oblasti. Má také řadu zkušeností z projektů zaměřujících se na oblast ICT ve vzdělávání.
Je členem JŠI a zakladatelem GEG Děčín. Zajímá se o praktické využití myšlenkových map a vizuálního myšlení ve školním prostředí.